Márkaépítés

“Ha a lehetőség nem kopogtat be hozzád, csinálj magadnak egy ajtót.” (Milton Berle)

Tudatos  márkaépítésre nem csak új vállalkozások beindítása során van szükség, de egy új szolgáltatás bevezetése, másik célpiacra való nyitás vagy egy új vállalati arculat kialakítása kapcsán is fontos szerepet kap a márkastratégia. A márkaépítés folyamata összetett, több lépcsőből áll, melynek sikere a márkaelemek hatékony összehangolásán múlik.

Milyen a jó márkanév?

  • Rövid, könnyen megjegyezhető, kiejthető és értelmezhető
  • Jelentéssel bíró, köthető az általa képviselt üzenethez, értékhez, tulajdonsághoz
  • Érzelmekre ható
  • Egyedi (érdemes elkerülni a semmitmondó, absztrakt neveket)
  • Nemzetközi környezetben is könnyen értelmezhető, beazonosítható

A márkaépítés során az alábbi lépésekben lehetek a segítségére:

  • Márkaidentitás kialakítása: márkanév, logó, színvilág, szimbólumok, szlogen
    A márkaidentitás kialakítása és folyamatos ápolása során ügyelni kell arra, hogy az adott márka azonosító jegyei a vállalat által közvetíteni kívánt üzenetet, értékeket sugallják a termékről vagy szolgáltatásról.

  • Márka pozicionálás: a célcsoport meghatározása, a leendő fogyasztók, megrendelők a márkával szemben támasztott várható elvárásainak feltérképezése, valamint a versenytársaktól való megkülönböztető jegyek beazonosítása (versenytársaihoz való viszonyának meghatározása az adott termékpiacon).
    Ha a márka megjelenése, neve könnyen összetéveszthető a versenytársakéval, akkor a vevő számára azt az üzenetet közvetíti, hogy nincs különbség a termékek/szolgáltatások között, mindegy, hogy melyiket választja.

Ha szeretne bővebb információt kapni márkaépítéssel kapcsolatban, elérhetőségeimet itt találja.

vissza a főoldalra >

Premotion logó-01

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.